dilluns, de setembre 11, 2006

SONET AMB VIDA


SONET AMB VIDA

No em mola anar vestir amb aquest vers
ni trencat del que sóc per un mal mot
les línies fossilitzen un barrot
en un món claustrofòbic m’han immers!

Sóc molt gran, ja tinc cinc versos, un terç
convindràs mai he estat un carallot
voldria, si m’estimessis del tot
no ser per tu moneda de comerç.

Llengua i llavis s’expressen en cap rima,
sentiment es poesia sense doma,
bufa l’aire sincer, pur i més net.

Pare, si vos tinguéssiu per mi estima
humana fora en vostra mà la ploma;
i jo seria ara un nen, no pas sonet.

espock.-

7 comentaris:

UB FOOD TRAILERS ha dit...

M'han fet veure que els punts suspensius (...que sempre n’han de ser tres) és un recurs que denota inseguretat en poesia, es a dir, allò que no pots representar en paraules i ho deixo solt; tanmateix reflexiono donant-me compte que és cert. A partir d’ara mateix intentaré posar-los el mínim possible. Llàstima jo que n’era tan fan...

Per cert dins la temàtica d'aquest sonet, jo me l'estimo com si fos el meu nen, quedi clar!. Es que m'ha quedat un regust, nosé, com de mal pare

Anònim ha dit...

Ho deus haver corregit perquè jo no veig els punt per enlloc!! Quatre petons rosats també per a tu. Que hagis passat una bona diada.

UB FOOD TRAILERS ha dit...

Si ja ho vaig fer, encara que sóc conscient que alguns versos s'han de repassar d'accents. Tot el que m'allunya de la quotidianitat ha de estar per força bo.

Moltes gràcies guapa.

Anònim ha dit...

Quines figures retoriques has utilitzat. No les veig clares.

Anònim ha dit...

És un sonet que está parlant amb el seu creador, li diu que no fa modern la rima consonant i per aixó no li agrada ser com és, però per condició n'és presoner d'ella.
A la segona estrofa li diu que no s'en mofi ni obtingui diners a costa d'ell
A la tercera hi torna en el concepte de rima en poesia.
I a la darrera li diu que el seu creador un mal poeta, que n'és plé de mançances doncs ha creat un senzill poema poguen haver creat un infant.

Espock.

Anònim ha dit...

No dic de que tracte el poema, dic si hi han FIGURES RETORIQUES com l'HIPERBATON que esta present en les estrofes...

Anònim ha dit...

La més important la prosopopeia però... no et penso resoldre els deures.

Espock